Informacja o plikach cookiesX Zamknij

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej

  1. Strefa logowania:

Aktualności

powiększ

Ministerstwo Finansów informuje, że od 1 stycznia 2018 ponad półtora miliona mikroprzedsiębiorców dołączy do grona podatników VAT, którzy prowadzą elektroniczną ewidencję VAT i przesyłają ją jako Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT).

Poradnik dla mikroprzedsiębiorców poniżej.

Do tej pory zadanie to realizowały firmy duże (od 1 lipca 2016) oraz małe i średnie (od 1 stycznia 2017). 

Wprowadzenie JPK ma przyczynić się do wzmocnienia uczciewej konkurencji w Polsce poprzez eliminowanie nieuczciwych kontrahentów. JPK pomoże także  w porządkowaniu ewidencji VAT przedsiębiorcy i ograniczy liczbę kontroli ze strony służb skarbowych.

JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, która wynika z ewidencji VAT za dany okres. Dane do utworzenia pliku są pobierane bezpośrednio z rejestru VAT firmy. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.

Mikoroprzedsiębiorcy mogą wysyłac plik JPK_VAT wcześniej, do czego zachęca Ministerstwo Finansów. Składając go teraz przedsiębiorcy mogą zyskać szybszy zwrot VAT - do 25. dni przy rozliczeniach za październik, listopad i grudzień 2017 r. Ponadto mogą sprawdzić, z czym wiąże się nowy obowiązek i przygotować się do niego wcześniej. Upewnią się też, że ich rozlieczenia są poprawne.

Ministerstwo Finansów poleca przedsiębiorcom korzystanie z bezpłatnej i bezpiecznej aplikacji (dostępnej na www.jpk.mf.gov.pl), która umożliwi utworzenie i wysłanie JPK_VAT.

 

Pliki do pobrania

Kalendarz wydarzeń

Szybki kontakt

Biuro Zielona Góra: tel. 68 327 18 81
Oddział Nowa Sól: tel. 794 300 104
Oddział Żary/Żagań: tel. 697 712 733
Oddział Wschowa: tel. 884 782 630
do góry