Prezentacja oferty handlowej w praktyce - skuteczna komunikacja oraz efektywna sprzedaż produktów i usług
Typ: SzkoleniePREZENTACJA OFERTY HANDLOWEJ W PRAKTYCE - skuteczna komunikacja oraz
efektywna sprzedaż produktów i usług
Termin i czas: 16-17 kwietnia br., godz. 9.00-16.00
Miejsce szkolenia: siedziba OPZL w Zielonej Górze, przy ul. Reja 6
Szkolenie obejmuje:
- Dokładne zbadanie potrzeb uczestników – krótka ankieta przed-szkoleniowa (opracowanie szkolenia w oparciu o zgłoszone potrzeby i oczekiwania)
- 14 godzin szkolenia w formie warsztatów
- stworzenia własnego IPR (indywidualnego planu rozwoju po szkoleniu)
- 2 godziny doradztwa indywidualnego z Trenerem/ konsultacji ewaluacyjnej (do wykorzystania w okresie do trzech miesięcy po szkoleniu.)
- Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe oraz lunch obiadowy
Uczestnicy szkolenia gruntownie poznają najważniejsze psychologiczne czynniki, wpływające na wysoką skuteczność w komunikacji interpersonalnej, w marketingu i sprzedaży, przećwiczą i doświadczą jak można zapanować nad trudnymi klientami oraz poznają sposoby na obniżenie poziomu stresu, związanego ze specyfiką swojej pracy. Pogłębią sztukę budowania przyjaznych relacji z klientem oraz tajniki skutecznych rozmów telefonicznych. Poznają skuteczne narzędzia do efektywnego zarządzania swoimi emocjami, w tym także do pogłębienia umiejętności bycia asertywnym.
Hasło przewodnie szkolenia: "To nie 'techniki sprzedaży' sprzedają, to ludzie kupują".
Bez względu na to, co sprzedajemy, po drugiej stronie decyzje podejmuje człowiek. Dlatego ważne jest aby poznać te mechanizmy w psychologii zakupowej, które decydują o tym, dlaczego postanawiamy coś kupić, w coś zainwestować bądź też nie. Ponieważ to nigdy nie jest kwestia przypadku. Za każda decyzją kryje się szereg procesów myślowych i emocjonalnych, które dobry sprzedawca / handlowiec zna i wie jak z tej wiedzy praktycznie korzystać.
Szkolenie przygotuje uczestników do skutecznego i profesjonalnego przeprowadzania prezentacji handlowej i do tzw. domknięcia sprzedaży.
Zajęcia są skonstruowane w taki sposób, by poruszone zostały zagadnienia związane z postawą, wiedzą i umiejętnościami uczestników. W każdym z tych elementów możliwa będzie autorefleksja i wypracowanie narzędzi do indywidualnej pracy nad obszarami wymagającymi wzmocnienia.
Szkolenie poprowadzi Grzegorz Blaut: Posiada ponad 14-o letnie, bardzo bogate doświadczenie zarówno w aktywnej sprzedaży, jak i w budowaniu oraz prowadzeniu zespołów sprzedażowych.W strukturach handlowych pracował zarówno w Polsce, jak i za granicą m.in. dla koncernu Dr Oetker (skutecznie rozbudował sieć sprzedaży na cały kraj). Ostatnie lata wzmacniał działalność sprzedażową oddziału, największej spółki infrastrukturalnej dla sektora finansowego w Europie Centralnej i Wschodniej, najpierw jako Sales Manager, a później jako Dyrektor Handlowy i Koordynator oddziału.
Wypromował i bezpośrednio przyczynił się do wzrostu sprzedaży w firmach, z którymi współpracował. Ukończył wiele kursów i szkoleń w obszarach finansów, prawa, obsługi klienta, sprzedaży, negocjacji, perswazji, zarządzania i budowania wizerunku. Dzięki swoim dużym osiągnięciom menedżerskim i sprzedażowym skutecznie pomaga firmom w budowaniu i wzmacnianiu sił sprzedażowych oraz w budowaniu coachingowej kultury zarządzania. Absolwent CoachWise Essentials Program™, Akademii Trenerów Biznesu, Szkoły Coachingu Biznesowego oraz Szkoły Coachingu Grupowego i Zespołowego.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu, to m.in. nabycie wiedzy i umiejętności w obszarach:
- skutecznego nawiązywania bądź poszerzania współpracy z klientem
- wywierania wpływu na klienta (bez stosowania manipulacji, z korzyścią dla obu stron)
- tworzenia efektywnych prezentacji, czyli budowania długofalowych i partnerskich relacji z klientami
- pogłębienia samoświadomości, jako niezbędnego elementu skutecznego handlowca (poznanie
swoich mocnych i słabych stron, swojego typu osobowości, indywidualnych podświadomych
preferencji komunikacyjnych, ich wpływu na efektywność prezentacji, itp.)
- skutecznej asertywności wobec klienta, pozwalającej występować w roli partnera biznesowego a nie
„handlowca-akwizytora”
- usuwania własnych obaw czy strachu w rozmowach z klientem,
- radzenia sobie z własnym stresem a także obiekcjami / zastrzeżeniami klienta (np. "za wysoka
cena")
- kluczowych aspektów prowadzenia prezentacji handlowych, aby pozostały one na długo w pamięci
odbiorców.
Program szkolenia
1 dzień:
- Jak komunikować się w trakcie wizyty handlowej - moc tkwi w szczegółach.
- Poznaj swoje mocne i słabe strony w sprzedaży – jesteś akwizytorem czy profesjonalnym handlowcem
- Jak i na jakich płaszczyznach należy przygotowywać się do przeprowadzenia profesjonalnego procesu prezentacji handlowej.
- Na co zwracać uwagę w czasie spotkania z klientem.
- Jak komunikować się z różnymi typami klientów w oparciu o ich indywidualne filtry postrzegania rzeczywistości oraz typologię osobowości.
2 dzień:
- Jakich błędów należy unikać, aby nie „spalić” prezentacji handlowej, a przez to i sprzedaży.
- W jaki sposób zbierać informacje od klientów.
- Jakie są najskuteczniejsze narzędzia badania potrzeb i uświadamiania oczekiwań.
- Jak prowadzić prezentację produktu / usługi?
- Jak "domknąć" sprzedaż?
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami i z obiekcjami klientów (w tym najczęstszy argument kupującego: za drogo!).
- Jak radzić sobie ze stresem.
- Dlaczego klienci kierują w stronę handlowców zastrzeżenia.
- Jakie są najlepsze narzędzia pokonywania obiekcji.
Cena: 470zł brutto dla firm zrzeszonych w OPZL
540 zł brutto dla firm niezrzeszonych w OPZL
Szkolenia wymagają wcześniejszego zgłoszenia poprzez formularz zgłoszeniowy (w załączeniu) na e-mail biuro@opzl.pl
W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu:
Bernadetta Holak: tel. 68 325 98 58, b.holak@opzl.pl
Maciej Prządka: tel. 68 327 18 81, m.przadka@opzl.pl