Informacja o plikach cookiesX Zamknij

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej

  1. Strefa logowania:

Aktualności

Brak kompleksów, otwartość i dynamika mieszkańców, atrakcyjne tereny do spędzania wolnego czasu, a także bliskość zachodniej granicy sprzyjające inwestycjom zagranicznym to atuty, na których Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego zamierza budować markę regionu.

Przygotowanie projektu powierzono profesjonalnej agencji brandingowej, ale we wcześniejsze działania na rzecz regionalnej marki był zaangażowany również zespół pracowników urzędu, lokalne środowisko mediów, artystów i przedstawicieli różnych instytucji. Jak podkreślił Marszałek Marcin Jabłoński, agencja skoordynowała całość procesów i nadała ostateczny kształt marce  - Przygotowali oni rodzaj opakowania, które będzie atrakcyjnym przesłaniem i które chcemy zaprezentować całemu światu w taki sposób, by przekaz uwzględniał pewne uwarunkowania, jakie rozumie cały świat  - mówił. Dodał również, że nie wystarczy sama świadomość atutów regionu, trzeba też umieć je skutecznie sprzedać.

Nowe logo województwa w kolorach zielonym, żółtym, niebieskim i jasnoniebieskim przypomina mały samolot, który ma symbolizować dynamikę regionu. Nowa szata graficzna będzie prezentowana na wszystkich oficjalnych dokumentach i materiałach województwa, tablicach informacyjnych w urzędzie, swój wygląd do nowej marki dostosuje także portal internetowy Urzędu. Funkcjonuje również Biuro ds. Strategii Marki, czuwające nad spójnością wizerunkową, prowadzące profesjonalne działania w celu utrwalenia marki oraz jej rozwoju.

- Wyróżniliśmy trzy grupy docelowe, do których zamierzamy kierować markę. Pierwszą są mieszkańcy regionu. Z badań wynika, że są oni ludźmi bardzo otwartymi, są ambitni, nie mają kompleksów - opowiadała Elżbieta Skrzypek z firmy, która koordynowała prace związane z nową marką - Drugą grupą są przedsiębiorcy, a trzecią - turyści - zarówno uprawiający turystykę sentymentalną jak i weekendową. Treści materiałów są zróżnicowane zależnie od grupy, do której mają trafić. Na dowód tego w jaki sposób postrzegają nasz region inni, podczas spotkania zaprezentowano materiały filmowe z wypowiedziami mieszkańców ościennych województw, dużych ośrodków miejskich w Polsce oraz sąsiadów zza Odry. Ilustracje filmowe poparte zostały prezentacją wyników badań. - Wyraźnie zdefiniowana marka jest potrzebna, by nie dochodziło do pomyłek i np. lubuskiego z lubelskim, co niestety wśród mieszkańców kraju, często się zdarza - podkreślali eksperci.

Ważnym elementem strategii marketingowej jest przesłanie skierowane do biznesu  - Warto inwestować w Lubuskiem ponieważ mają specjalną strefę ekonomiczną, sprzyja położenie geograficzne, region jest liderem wykorzystywania środków unijnych. Są to konkretne argumenty, że ten potencjał rzeczywiście jest - mówiła Elżbieta Skrzypek.

Oficjalna prezentacja marki regionu odbyła się w czwartek 13 maja. Oprawa wydarzenia utrzymana było w konwencji studia telewizyjnego, w które zamieniła się Sala Kolumnowa UMWL. Imprezę poprowadził znany dziennikarz i prezenter Andrzej Sołtysik.

Kalendarz wydarzeń

Szybki kontakt

Biuro Zielona Góra: tel. 68 327 18 81
Oddział Nowa Sól: tel. 794 300 104
Oddział Żary/Żagań: tel. 697 712 733
Oddział Wschowa: tel. 884 782 630
do góry