Informacja o plikach cookiesX Zamknij

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej

  1. Strefa logowania:

Aktualności

NAJNOWSZE ZMIANY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH !!!

Przedsiębiorcy i zamawiający wkroczyli w 2010 rok z nowo ukształtowanymi przez ustawodawcę zasadami Prawa zamówień publicznych. Oznaczają one m.in. szybszy zwrot wadium wpłaconego przez przedsiębiorcę oraz możliwość udzielenia mu przez zamawiającego zaliczki na poczet wykonania zamówienia. Zmiany przewidują też przyspieszenie procedur przetargowych, likwidację protestów, droższe skargi do sądów okręgowych i niższe progi unijne.

Wszystkiego na temat nowych regulacji oraz zasad ich zastosowania dowiecie się Państwo podczas naszego szkolenia.

Program szkolenia

I. Zagadnienia ogólne - zakres i geneza wprowadzonych zmian w systemie zamówień publicznych.

II.Nowe definicje ustawowe w Prawie zamówień publicznych, m.in. definicja postępowania o udzielenie zamówienia, usług priorytetowych etc.

III.Usługi priorytetowe i niepriorytetowe - konsekwencje na gruncie Prawa zamówień publicznych.

IV.Warunki udziału w postępowaniu, ze szczególnym uwzględnieniem nowych regulacji preferujących Wykonawców zatrudniających osoby niepełnosprawne. Sposoby potwierdzania spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. ) w tym powoływanie się na potencjał innych podmiotów (art. 26 ust 2b Pzp)

V. Zmiany w katalogu przesłanek wykluczenia z postępowania.

VI. Ograniczenie możliwości kierowania zapytań dotyczących SIWZ -  konsekwencje dla Wykonawców.

VII.Zmiany w zakresie wadium - możliwość zatrzymania wadium przez Zamawiającego (art. 46 ust 4a Pzp), zwrot wadium po wyborze oferty, żądanie ponownego wniesienia wadium.

VIII.Nowe regulacje w zakresie poszczególnych trybów postępowania (w szczególności nowe terminy w przetargach nieograniczonych i ograniczonych, ogłoszenia o zamiarze udzielenia zamówienia w przypadku zamówień z wolnej ręki oraz negocjacji bez ogłoszenia).

IX. Nowe regulacje dotyczące etapu badania ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej (zwrot oferty złożonej po terminie, treść zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, rozszerzenie katalogu przesłanek unieważnienia  postępowania, nowe terminy zawarcia umów w sprawie zamówienia publicznego)

X. Dopuszczalność zmian treści  umowy w sprawie zamówienia publicznego - kategoria zmian „istotnych".   

XI.Unieważnienie umowy -  zmiana  sankcji „nieważności" umowy na możliwość jej unieważnienia oraz konsekwencje tej zmiany. Tryb i przesłanki  unieważnienia umowy.

XII. Zaliczki na poczet wynagrodzenia Wykonawcy.

XIII. Zmiany w zakresie środków ochrony prawnej:

· odwołanie:  likwidacja protestu, szczegółowe zagadnienia dotyczące formy i treści odwołania, dopuszczalność środków ochrony prawnej (interes prawny, ograniczenia wynikające z art. 180 ust 2, orzecznictwo), wezwanie do uzupełnienia braków odwołania, opozycja przeciw przystąpieniu Wykonawcy do odwołania, sprzeciw Wykonawcy przeciw uwzględnieniu przez Zamawiającego zarzutów podniesionych w odwołaniu.

· zmiany w zakresie postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą.

· Skarga do sądu powszechnego na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej

Szkolenie poprowadzi:

Bartłomiej Bandosz - absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, obecnie wykonujący zawód adwokata w  Izbie Warszawskiej. Prawem zamówień publicznych zajmuje się od 1998 roku, nadto specjalizuje się w Prawie zobowiązań oraz Prawie spółek handlowych.  Posiada wieloletnie doświadczenie  praktyczne w zakresie stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych, w szczególności w sektorze jednostek kultury. Nadto utrzymuje stałą praktykę w zakresie reprezentacji  uczestników rynku  zamówień publicznych  w sporach przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz w postępowaniach sądowych.

Harmonogram szkoleń:

Zielona Góra         17 luty

Poznań                 22 luty

Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi:

- dla Członków POPON - 390 zł od osoby (przy zgłoszeniu min. 2 os - cena 350 zł za os.)

- dla pozostałych uczestników - 420 zł od osoby (przy zgłoszeniu min. 2 os - cena 390 zł za os.)

W cenie:  materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad,

Sposób zgłoszenia i płatności:

Prosimy o wysłanie wypełnionego formularza zgłoszenia na numer faksu: (61)8524369

oraz przesłanie opłaty za szkolenie na konto:

Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych,

Bank Pekao SA NR KONTA  50 1240 6247 1111 0000 4977 0085

W sprawie szkolenia prosimy o kontakt z: Anną Marciniak

Województwo: wielkopolskie, lubuskie

tel. (61) 875 09 56, faks (61) 852 43 69

Kalendarz wydarzeń

Szybki kontakt

Biuro Zielona Góra: tel. 68 327 18 81
Oddział Nowa Sól: tel. 794 300 104
Oddział Żary/Żagań: tel. 697 712 733
Oddział Wschowa: tel. 884 782 630
do góry