Informacja o plikach cookiesX Zamknij

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej

  1. Strefa logowania:

Projekty zrealizowane

/31-07-2014
powiększ

Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej od 1 lipca 2013 r. przystąpiła do realizacji projektu pt.: Kompleksowy rozwój potencjału Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej w zakresie prowadzenia dialogu społecznego. Głównym celem projektu jest usprawnienie funkcjonowania OPZL dzięki wzmocnieniu potencjału instytucjonalnego organizacji oraz wzmocnienia kompetencji i umiejętności zarówno pracowników jak i członków organizacji w zakresie prowadzenia dialogu.

Dialog społeczny to całokształt relacji dotyczących organizacji pracodawców i związków zawodowych. W swoim zakresie obejmuje także całokształt relacji z organami państwowymi, takimi jak rząd, jego agendy i  samorząd. Cechą charakterystyczną jest proces nieustannej interakcji pomiędzy uczestnikami dialogu w celu osiągnięciu porozumienia i określonych rezultatów. Przedmiotem dialogu społecznego zazwyczaj są czynniki społeczno-ekonomiczne.

Zazwyczaj w dialogu społecznym biorą udział trzy strony:

  • związkowa, reprezentująca interesy pracowników, zrzeszonych w organizacjach działających na wszystkich poziomach dialogu społecznego;
  • pracodawcza, reprezentująca interesy pracodawców, zrzeszonych w organizacjach działających na wszystkich poziomach dialogu społecznego;
  • rządowa, reprezentująca interesy państwa, składająca się z przedstawicieli władzy wykonawczej.

Kryzys gospodarczy wymusza na instytucjach dostosowywanie się do wyzwań i zmian. W obliczu nowych wahań aktywności gospodarczej ważne jest podejmowanie działań na rzecz  dialogu społecznego, który odbywa się nierównomiernie. Jednak aby dialog był prowadzony prawidłowo, konieczne jest usprawnienie  funkcjonowania jego kluczowych partnerów społecznych. Odgrywają oni szczególną rolę w ładzie społecznym i gospodarczym oraz kształtują dialog społeczny wewnątrz struktur organizacji. Głównym celem projektu usprawnienia funkcjonowania OPZL w zakresie dialogu społecznego, a także wzmocnienie potencjału instytucjonalnego organizacji.

 

Planowane działania:

  • przeprowadzenie badań, opracowań, ekspertyz i strategii rozwoju OPZL. Aby dialog społeczny OPZL mógł być właściwie realizowany wsparcia wymaga przede wszystkim struktura instytucjonalna samej organizacji. Realizacja działań skierowanych do pracowników oraz członków OPZL wymaga uwzględnienia ich potrzeb i oczekiwań w zakresie organizacji. Szereg ekspertyz umożliwi kompleksową analizę i ocenę potrzeb w zakresie organizacji i  jej aktualnego działania.
  • utworzenie portalu gospodarczego.  W ramach projektu zostanie utworzony portal gospodarczym www.bizneslubuski.pl . Ma być on głównym narzędziem komunikacji  z przedsiębiorstwami zrzeszonymi w OPZL.
  •  wzmocnienie umiejętności interpersonalnych  i kompetencji pracowników i członków OPZL poprzez cykl szkoleń. Szkolenia mają na celu na celu wzmocenie OPZL jako partnera społecznego zdolnego do prowadzenia dialogu społecznego. Poprzez systemy szkoleniowe pracownicy oraz członkowie organizacji nabędą specjalistyczne umiejętności interpersonalne  i kompetencje niezbędne do budowania dialogu społecznego.

 

Daty ramowe projektu: 01.07.2013- 31.07.2014

Szkolenia są kierowane tylko i wyłącznie do Członków OPZL. W ramach darmowych szkoleń zapewniamy również nocleg oraz pełne wyżywienie.

Oferta szkoleniowa realizowana w ramach projektu (kliknij na wybrane szkolenie żeby dowiedzieć się więcej):


 

Komunikowanie społeczne w organizacji- 16 h(2dni).

Terminy(jeden z pięciu do wyboru): 7-8 października, 9-10 października, 16-17 października,  21-22 października,  23-24 października.

Lokalizacja: Victoria Hotel, Brójce Lubuskie

Zakres tematyczny:

  • sztuka komunikowania się w organizacji z interesariuszami w otoczeniu biznesowym – fundamentalne kompetencje menedżerów i pracowników
  • Style komunikacji a relacje biznesowe oraz zarządzanie konfliktami
    w relacjach biznesowych
  • Elementy skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej

 

Prelegent: Elżbieta Stelmach-  trener z 18-sto letnim stażem pracy, doradca zawodowy i personalny, pedagog, socjoterapeuta, coach. Ukończyła Uniwersytet Szczeciński na Wydziale Pedagogicznym. Swoją wiedzę i kwalifikacje zdobyła podczas studiowania na wielu kierunkach podyplomowych i uczestnicząc w rozmaitych kursach.

 


 Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych- 16h (2dni)

Terminy (jeden z pięciu do wyboru): 6-7 listopada, 18-19 listopada, 21-22 listopada, 2-3 grudnia, 5-6 grudnia.

Lokalizacja:  Pałac Wiechlice, Szprotawa- Wiechlice

Zakres tematyczny:

  • metody radzenia ze stresem przed wystąpieniem publicznym oraz sposoby zaciekawienia słuchaczy tematem
  • wystąpienia zgodne z potrzebami audytorium
  • strategie przygotowania treści i struktury wystąpienia, sposoby wykorzystania głosu

 

Prelegent: Beata Piasny- life &business coach, trener biznesu, rozwoju i wizerunku osobistego. Specjalizuje się w coachingu w obrębie: motywacji, efektywności, planowania, rozwijania i korzystania z własnego potencjału. Pobudzania do rozwoju oraz wizerunku. Przeprowadziła przeszło 200 godzin sesji indywidualnych oraz przeszło 50 godzin coachingu w grupie.


Zasady prowadzenia dialogu społecznego- 8h (1 dzień)

Termin: 16.01.2014,  17.01.2014,  23.01.2014, 24.01.2014, 31.01.2014

Lokalizacja: Hotel Ruben, Zielona Góra, www.rubenhotel.pl

Zakres tematyczny:

  • Pojęcie dialogu społecznego oraz jego rodzaje
  • Jak efektywnie prowadzić dialog społeczny
  • Najczęstsze bariery w dialogu społecznym

 

Prelegent: Grażyna Spytek - prawnik, polityk społeczny, pracownik naukowy na stanowisku adiunkta Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert ds. stosunków pracy Konfederacji Lewiatan. Członek Zespołu Problemowego ds. Prawa Pracy i Układów Zbiorowych Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych.


 Nowoczesne narzędzia informacji, promocja i podstawy PR – 16h (2dni)

Terminy (jeden z pięciu do wyboru):   13-14 lutego, 18-19 lutego, 20-21 lutego, 25-26 lutego, 27-28 lutego

Lokalizacja: Hotel SPA Morena, Łagów Lubuski, www.spamorena.pl

Zakres tematyczny:

  • jak dopasować odpowiednie narzędzie przekazu do określonego typu informacji
  • jak efektywnie wykorzystać internet do przekazywania informacji
  • narzędzi komunikacji z mediami i techniki PR-owe

 

Prelegent: Cezary Wojtczak – z wykształcenia pedagog i politolog. Ekspert w dziedzinie szeroko rozumianej komunikacji. Obszarem jego specjalizacji jest zarówno komunikacja interpersonalna, jak i komunikowanie masowe. Pracuje jako trener biznesu, nauczyciel akademicki, dziennikarz i Pr- owiec. Na swoim koncie ma ponad 5 tys. godzin spędzonych na salach szkoleniowych w Polsce i Europie.


 Zarządzanie Finansowe- 16h (2dni)

Terminy: 07-08 maja, 14-15 maja, 22-23 maja, 28-29 maja, 02-03 czerwca

Lokalizacja: Pałac Wiechlice, Szprotawa- Wiechlice, www.palacwiechlice.pl

Zakres tematyczny:

  • Wiedza z  zakresu zmiennej wartości pieniądza w czasie
  • zarządzania płynnością finansową, budżetami inwestycyjnymi i wynikami firmy
  • rozwój umiejętności analityczno-strategicznych

Prelegent: Dorota Mikielska -

Absolwentka Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Zielonej Górze z blisko 22 letnim stażem pracy w podmiotach związanych ze świadczeniem usług finansowych. Od 9 lat  właścicielka firmy doradczej pozyskującej finansowanie. Brała udział w wielu projektach związanych z prowadzeniem działalności, pozyskiwaniem źródeł finansowania, analizą ekonomiczną, prowadzeniem przedsiębiorstwa na terytorium UE. Autorka wielu biznesplanów i publikacji dotyczących tematyki finansów.

 


 Zarządzanie strategiczne w organizacji- 16h (2 dni)

Terminy: 12-13 czerwca, 17-18 czerwca,23-24 czerwca, 26-27 czerwca, 03-04 lipca

Lokalizacja: Pensjonat Słoneczko, ul. Odrodzonego Wojska Polskiego 19, 67-410 Sława, http://www.pensjonatsloneczko.eu

Zakres tematyczny:

  • formułowanie i wdrażanie strategii zarządzania, modele zarządzania w organizacji
  • zapewnienie odpowiedniego potencjału ludzkiego i intelektualnego niezbędnego do realizacji strategii
  • budowanie kultury organizacyjnej oraz wartości wspierających realizację strategii

Prelegent:

Marcin Herma-Absolwent wydziału Nauk Pedagogicznych i Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego kierunek Socjologia oraz Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu- „Doradca zawodowy- Trener- Konsultant”. Ukończył szkołę Trenerów Zarządzania „Matrik” w Krakowie. Certyfikowany Coach ICC oraz licencjonowany Doradca Zawodowy. Specjalizuje się w organizacji i prowadzeniu warsztatów i treningów z zakresu komunikacji, budowania zespołu, rozwoju osobistego oraz zawodowego.

Jacek Wolniewicz-Trener Biznesu, Coach, Menedżer. Prowadzenie szkoleń biznesowych doskonalił w szkoleniach i superwizji trenerskiej u dr Tomasza Witkowskiego i dr Sławomira Jarmuża w frimie Moderator. Od 1992 roku związany z biznesem, szkoleniami i obszarami sprzedaży i marketingu.  Na co dzień pracuje w Krajowym Rejestrze Długów KRD BIG SA z menedżerami i Departamentem Klienta Strategicznego. Rocznie prowadzi ponad 700 godzin szkoleniowych.

Alicja Biłozor-Dyplomowany Coach, ekspert w dziedzinie zarządzania ludźmi w organizacjach. Doświadczony menedżer i pasjonat komunikacji między ludźmi. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Zarządzanie kadrami. Współautorka innowacyjnych procesów rekrutacyjnych. Od 1998 roku członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

 

 


 

 Zwrot kosztów dojazdu

Osoby biorące udział w projekcie „Kompleksowy rozwój potencjału Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej w zakresie prowadzenia dialogu społecznego”, mogą ubiegać się o refundację kosztów dojazdów na szkolenia, każdorazowo na trasie: miejsce zamieszkania – lokalizacja szkolenia – miejsce zamieszkania. O zwrot kosztów dojazdów może ubiegać się Uczestnik, który podróżował komunikacją publiczną (PKS/PKP/inny przewoźnik), samochodem prywatnym lub użyczonym. Szczegółowe informacje oraz zasady takiego rozliczenia określa Regulamin dostępny poniżej w sekcji "pliki do pobrania". W tej samej zakładce znajdują się pozostałe dokumenty niezbędne do rozlczenia kosztów dojazdu na szkolenia.

 


 

Kalendarz wydarzeń

Szybki kontakt

Biuro Zielona Góra: tel. 68 327 18 81
Oddział Nowa Sól: tel. 794 300 104
Oddział Żary/Żagań: tel. 697 712 733
Oddział Wschowa: tel. 884 782 630
Oddział Świebodzin: tel. 533 322 619
do góry