Niezbędnik przedsiębiorcy
Typ: Spotkanie informacyjno-szkolenioweNiezbędnik przedsiębiorcy to kolejne z cyklu spotkanie dla przedsiębiorców o charakterze informacyjno-szkoleniowym. Są na nim poruszane istotne zagadnienia i problemy z dziedzin dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej.
TERMIN: 4 listopada 2014r.
GODZINY: 9:00 – 13:30
MIEJSCE: siedziba OPZL w Zielonej Górze (przy ul. Reja 6), sala konferencyjna, II piętro
Na najbliższym spotkaniu w pierwszej części zajmiemy się kwestiami handlu zagranicznego oraz omówimy kluczowe ryzyka występujące w transakcjach handlowych. Omówione zostaną również instrumenty zabezpieczające, m. in. akredytywa. A dokładniej:
- definicja, cechy, rodzaje, prawo;
- korzyści dla stron kontraktu wynikające z zastosowania akredytywy;
- jak negocjować akredytywę: dokumenty, terminy, warunki;
- porównanie akredytywy i gwarancji bankowej.
Następnie poruszymy temat wizerunku firmy i jej roli w funkcjonowaniu firmy na rynku. Omówione zostaną również trendy w Employer Brandingu i rekrutacji.
W kolejnej części doradca zawodowy przedstawi indywidualny program rozwoju zawodowego pracodawcy lub pracownika, który polega na pomocy w rozwoju zawodowym poprzez indywidualne poradnictwo. A w szczególności poprzez pomoc w diagnozowaniu potencjału zawodowego i luk kompetencyjnych oraz w zaplanowaniu ścieżki kariery, a także zakresu i form doskonalenia zawodowego.
Ostatnią kwestią poruszoną podczas spotkania będzie nowa ustawa o prawach konsumenta, która wchodzi w życie 25 grudnia 2014 roku i która będzie miała szczególne znaczenie dla sprzedawców oraz ich klientów. Nowe przepisy wywołają niemałą rewolucję w funkcjonowaniu przede wszystkim sklepów internetowych, gdyż obok przygotowania nowego regulaminu sklepu internetowego niezbędne będzie spełnienie dodatkowych licznych obowiązków informacyjnych na stronie samego sklepu. A ich niespełnienie może skutkować nawet nie zawarciem umowy sprzedaży.
Zmiana ustawy o prawach konsumentów, a obowiązki przedsiębiorcy - jak się przygotować i nie stracić?
1. Prawa konsumenta w Polsce, a odpowiedzialność sprzedawcy
2. Dotychczasowe uregulowania prawne
3. Zmiana ustawy od stycznia 2015 roku
4. Nowe obowiązki dla przedsiębiorców
5. Możliwe starty przedsiębiorców z tytułu nowej ustawy
6. Jak zapewnić odpowiedni sposób rozpatrywania reklamacji?
7. Jak połączyć zadowolenie klienta z niskokosztowym rozpatrywaniem reklamacji?
Agenda spotkania:
9:00 – 10:30 Handel zagraniczny - Ryzyka w transakcjach handlowych
10:30 – 10:40 Przerwa kawowa
10:40 – 11:45 Employer Branding - Rola wizerunku w funkcjonowaniu firmy na rynku
11:45 – 12:00 Indywidualny program rozwoju zawodowego pracodawcy lub pracownika
12:00 – 12:15 Przerwa kawowa
12:15 – 13:30 Zmiana ustawy o prawach konsumentów, a obowiązki przedsiębiorcy - jak się przygotować i nie stracić?
Pierwszeństwo w spotkaniu mają firmy zrzeszone w OPZL.
Udział w spotkaniu wymaga zgłoszenia na formularzu (w załączeniu).
Formularz proszę przesyłać na adres biuro@opzl.pl lub na fax 68 327 18 81
Wszelkich informacji na temat spotkania udziela Milena Pałys pod nr tel. 68 327 18 81
Zapraszamy!